Και Αναστάντα την τρίτη ημέρα κατά τας γραφάς

1657

Το νόημα της Ανάστασης αποτελεί ένα παγκόσμιο γεγονός που αναφέρεται στην σωτηρία της Ανθρωπότητας και αγγίζει κάθε άνθρωπο ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, μικρούς, μεγάλους, πλούσιους και φτωχούς.

Το μυστήριο της Σταύρωσης και της Ανάστασης συμβολίζει την νίκη επί του θανάτου, την υπέρβαση του εφήμερου και της ύλης και δείχνει τον δρόμο προς της μετάνοια, την ελπίδα και το φως. Η Ανάσταση του Χριστού είναι νίκη του φωτός (αγάπη, καθαρότητα ψυχής, μετάνοια), απέναντι στο σκότος (μίσος, πόλεμος, κακία, μιζέρια). Ποτέ το σκότος δεν μπόρεσε και δεν πρέπει να καταφέρει να διαλύσει και να νικήσει το φως.

Ο Χριστός σύμφωνα με τις γραφές ήταν ο «Μεσσίας», που θα έσωζε τους ανθρώπους από την δυστυχία και θα χάριζε ελευθερία. Όμως «ουδείς προφήτης εις τον εαυτού τόπον». Το καινούργιο που έφερε με τα διδάγματα, τις παραβολές, τα κηρύγματα και τα θαύματά του, τα κατάλαβε και τα πίστεψε ο απλός λαός αλλά όχι οι δυνατοί που πίστεψαν ότι ο Ιησούς Χριστός ήταν επίγειος βασιλιάς, που θα άρπαζε τις εξουσίες και τα αξιώματά τους και έτσι θα έχαναν το δικαίωμα να καταπιέζουν, να φοβίζουν και να κατευθύνουν  τον λαό όπου αυτοί ήθελαν. Συνωμότησαν, πλήρωσαν με τριάκοντα αργύρια τον Ιούδα, μαθητή του Χριστού, και έφτασαν στο σημείο να τον καταδικάσουν σε θάνατο δια του σταυρού, που εκείνη την εποχή θεωρούνταν ότι ήταν ο ατιμωτικότερος θάνατος, που προοριζόταν για τους μεγαλύτερους κακούργους, αφού πρώτα τον βασάνισαν και τον λοιδώρησαν.

Όλα αυτά υπέμεινε ο Υιός του Θεού κουβαλώντας μαζί με το σταυρό και τις αμαρτίες του κόσμου. Όμως την «τρίτη ημέρα κατά τας γραφάς» αναστήθηκε θέλοντας να δείξει την δύναμη που δίνει η πίστη στο Θεό, η ελπίδα και το φως της ψυχής.

Την Ανάσταση του Χριστού, η Ορθόδοξη Εκκλησία όρισε να εορτάζεται την Κυριακή του Πάσχα, όπου Πάσχα στην Ιουδαϊκή θρησκεία σημαίνει έξοδος. Είναι κινητή εορτή που κανονίζεται από την πρώτη πανσέληνο (αρχαίο υπόλειμμα Σεληνιακής Λατρείας), μετά την πρώτη εαρινή ισημερία (αρχαίο υπόλειμμα Ηλιακής Λατρείας). Έχουμε δηλαδή μια ανάμειξη θρησκευτικών στοιχείων ενός τρόπου λατρείας με έναν άλλον. Αυτή η ανταλλαγή θρησκευτικών στοιχείων ονομάζεται «θεοκρασία» η «θρησκευτικός συγκριτισμός».

Η Εορτή του Πάσχα για τους Χριστιανούς είναι η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη. Για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς ξεκινάει με αυστηρή νηστεία πενήντα ημερών και ακολουθεί η Μεγάλη Εβδομάδα η Εβδομάδα των Παθών, όπου μέσα από τα Ευαγγέλια των Αποστόλων θυμόμαστε το Θείο Δράμα του Κυρίου Υμών Ιησού Χριστού, την Σταύρωση Του και το Μεγάλο Σάββατο τιμούμε και γιορτάζουμε την Μεγαλειώδη  Ανάστασή Του.

Τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της πανδημίας, νομίζουμε ότι δεν γιορτάζεται το Πάσχα με τον τρόπο που αρμόζει σε αυτή την πανανθρώπινη γιορτή. Όμως η ουσία είναι ότι το μήνυμα της Ανάστασης είναι πάντα ζωντανό και θα πρέπει να παραμένει ζωντανό όχι μόνο αυτές τις ημέρες του Πάσχα, αλλά και στην καθημερινότητά μας, πάντα να ψάχνουμε και να δίνουμε αγάπη, ελπίδα, σεβασμό στον συνάνθρωπο, αλληλεγγύη και να δείχνουμε με πράξεις.

 

Σ. Χελιώτη

Καμία δημοσίευση για προβολή